Fakta om mig

Hur gammal är du och när fyller du år? 17 år är jag nu och den 27 november fyller jag 18år.

Vilken ögonfärg har du? Bruna, lite bernstens-aktiga.

Vilken färg på håret har du/född med? Just nu har jag färgat hår, mörk brunt. Men färgen jag är född med är typ brunt med lite ljusa slingor i. 

Hur många är du i din familj? Har du syskon/husdjur? 4st är vi i min familj, mamma, pappa en storebror och en katt.

Hur gammal är ditt husdjur? Vilken ras är det? 11år och han är en bondkatt.

 

  Gammal bild på min älskade katt Oskar. 26 januari, 2014.
 

Vilken stad bor du i? Stockholm. 

Vilken klass går du i? Tvåan på gymnasiet, samhälles inriktning.

Vilken är ditt favorit märke i smink? I ansiktsmakeup är det L’oreal Paris, för naglarna; Essie, och hår; TRESemmé och Kevin Murphy.

När/hur ofta använder du smink? På vardagarna, på fest och om jag ska åka till Täby Centrum eller nåt.

Varför använder du inte smink på helgerna? För det första så är det ”ingen” som ser mig, och för det andra så är det skönt att vara utan smink ibland.

Hur lång tid behöver du för att göra dig klar på morgonen? Minst 20min.

Har du nåt sommarjobb planerat? Nej, inte än. Men jag ska fråga ett hunddagis där jag har praot på, om dom behöver nån hjälp.

Hur ser dina planer ut efter gymnasiet? Haha, ja… det är många som frågar det och jag har ingen aning ÄN. Men jag ska försöka tänka och kanske googla runt lite efter inspiration.

 

 

 Bild från hunddagiset där jag praoade på.
 

Vad är dina intressen? Jag älskar att fotografera, baka, laga mat, rida (gör det på lördagar), klä upp mig snyggt, lyssna på musik, skriva, mysa …

Hur ser dina dagar ut på en helg? Oftast så vaknar jag runt kl. 9. På förmiddagen kanske jag bara går ut på en promenad. Sen äter jag lunch. Kollar på lite serier. Tar en fika. Fortsätter mysa och kolla på serier. Sen lagar jag middag. Sen på kvällen snackar jag kanske lite med mina föräldrar, är lite på sociala medier, duschar…

Hur ser dina dagar på en vanlig vardag? Vaknar runt kl. 7 (beror på vilken tid jag börjar). Sen går jag till skolan. Sen när jag kommer hem tar jag nånting att äta, slänger mig på sängen, kollar på serier, surfar runt på nätet. Kanske åker till ICA och handlar om det behövs. Lagar mat. Pluggar om det behövs. Annars chillar jag bara tills jag måste gå och lägga mig.

Vad är dina mest använda sminkprodukter, som du använder mest? Mascara, foundation, ögonskugga, läppbalsam (EOS), läppglans.

 

 Bild på mig och Maia som har det mysigt i solskent.☀️🐴😍
 

Tränar du mycket? Går du på gym? Nej, men jag har börjat nu på hemmaplan. Har laddat ner två bra app som heter ”7 mintue workout” och ”sworkit”. 

Vilka sociala medier använder du dagligen? Dagligen använder jag Instagram, Facebook, Snapchat, Weheartit, blogg.se och Tumblr (+ om Spotify räknas)

Vilka sociala medier/appar har du? Dom som jag rabblade upp för frågan innan + WhatsApp, träningsappar, VSCO, SL, SMHI, Outlook, Messenger (fb) mm. (har för många appar, blir för mycket att skriva).

Vilken låt drogar du sönder för tillfället? Det är många jag drogar sönder, men mina top 5 är; ”Ex´s and Oh´s”, ”I feel you” ”My heart is open” ”R.O.O.T.S” och de flesta av ”Halsey” –låtar (hurricane, ghost…)

 

 Bild från mig när jag powerwalkar i skogen 🚶

 

 Hoppas ni fick veta lite mer om mig nu.. om det är något mer ni undrar som jag inte skrev, eller om ni vill veta mer om, så är det bara att slänga in en kommentar! 💞 

 

Joré Dirgélaité

så kul att få veta mer om dig!! och gu' vad kul att praoa/få jobb på ett hunddagis! drömmen ju.

Svar: Sv: tack så mycket för din kommentar! Jätte fin blogg! 😊
Johanna Thomsen