You gotta try...

 
 
Alla dagar är inte alltid lätta.. Ibland behöver man kämpa mer än vad man brukar göra vanligtvis. För att verkligen kunna kämpa, måste man vara stark nog att klara allt skit man får på vägen till sitt mål, men också ha tålamod.
 
Jag ska inte berätta exakt i detalj.. men det finns en kille jag gillar, han går i 3:an. Vi har en konstig relation (om vi nu har nån "relation". Vi är typ vänner, men vi har gjort grejer som går över vän-gränsen, och han har gjort det klart för mig att han inte vill vara mer än vänner.
Men oavsett vad han säger, vad han gör, hur han beter sig - så "dras" jag till honom, fattar ni? Asså oasvett hur mycket jag än försöker ingronera honom, "give-up-on-him" (hitta inget bra svenskt ord för det), så kommer jag ändå tillbaka till honom..
 
Om ungefär 4 månader tar han studenten.. och jag börjar redan nu bli orolig för hur det kommer bli med oss.. Kommer vi hålla kontakten? Vi har ingen kontakt utanför skolan (knappt i skolan heller)..
 
He, jag vet inte riktigt vad mer jag vill säga... Svammlade kanske omkring lite... Men det hade varit jätte gulligt av er om ni hade nåt bra tips till mig! Och om ni behöver veta lite mer om just det här (för att komma med bättre tips) är det bara att säga till! Tack sötisar! 😘
 
 
Sigrid

Åh så jobbigt! :(

Svar: :( <3
Johanna Thomsen

Anonym

Jag måste bara börja med att säga att jag tycker din blogg är jättefin!
Tipset jag skulle kunna ge är typ att försöka kanske skriva ett sms, på Facebook om att antingen ses utanför skolan eller bara chatta för då kan ni ju bygga på den "relation" ni redan har utanför skolan och då kommer det säkert bli mer naturligt att hålla kontakten efter när han tar studenten också! Men gör det som känns bäst för dig, lita alltid på magkänslan! Kram!

Svar: Åhh, så gulligt av dig att ta tid att skriva en så fin kommentera och ett bra tips! Betyder mycket! Tack! :)
Ha en bra dag, kram!
Johanna Thomsen